2008. július 12., szombat

Napi sport

Tudom,hogy sokan nem tekintik sportnak,de mégis az,amit ma műveltünk.
Kimentünk a lőtérre pufogtatni.
Adri,Anita és Roland voltak az önkéntesek,akik kipróbálták a lövészetet.
Kimentem fél háromra,hogy előkészítsem a terepet nekik,hogy akadálymentesen tudjuk lebonyolítani a dolgot. Mivel ráértem,gondoltam gyakorlok egy kicsit,elvégre én sem lövöldözök rendszeresen,ezért is maradtam ki a csapatból.Talán,ha több időm lenne,jobban menne a dolog.
Na,de térjünk vissza az eredeti szálhoz.
Gondoltam,lövök egy 3x10-es sorozatot,majd kiértékelve az eredményt,javítok a technikán.
2 sorozat le is ment,amikor megérkeztek "vendégeim".
Gyors ismerkedés a célzás tudományával,az oktatás édesapám tartotta,aki már pár évtizede tudja,hogy mi is az a sportlövészet,így ő alkalmasabb erre a feladatra nálam.
Gyors lőtérszabályzat ismertetés(töltetlen fegyver nincs,nem kell pörögni kézben tartott fegyverrel stb.).
Először Rolanddal lőttünk párban,mivel Adrit ekkor még győzködni kellett,hogy nem olyan ördöngös dolog ez,ráadásul ő nem is szőke,tehát valszeg menni fog ez neki.
Nem remekeltünk különösebben,de nem is verseny volt.
Aztán jöttek a csajok. Miután el lett mutogatva a TOZ-8 jelű sportpuska működése a gyakorlatban is,nekiálltak céltáblára vadászni. Én persze közben fotóztam,aminek nem nagyon örültek,de kénytelenek voltak beletörődni.

Valljuk be őszintén: Nem egy rossz látvány. ;)
Na,de vissza ismét.
Ahhoz képest,hogy Anita és Adri most lőtt először 50m-re .22LR kaliberű puskával,egész jól ment. Szorgalmasan lyukasztgattuk a lőlapokat,amikor is úgy gondoltam,hogy nem csak a puska használatát tanulják meg,ha véletlenül kitör a béke,hanem a pisztolyét is.
Ezért tehát előkerült egy Drulov típusú sportpisztoly. Erről tudnivaló,hogy 8"-os csöve van,ugyanúgy .22LR kaliberű,egylövetű gyorselsütős "schneller-es" pisztoly.
Elmutogattam nekik a kezelését,és már bele is csaptunk a közepébe.
Én kezdtem a sort,hogy lássák élőben is a működést. Nem vagyok büszke az eredményemre,bár mind az 5 lövés a feketében volt,túl nagy volt a szórás kép.
Majd Roland jött:

Utána Adri:

Majd Anita:

A végére elég jól ment már mindenkinek,nekem is sikerült már 8-as átlagot lőnöm,tízes is volt már,úgyhogy megállapítottuk,hogy most már nem fut el előlünk a cigány.
A csajok is egyre jobban lőttek,Anita egyik sorozata például jobb lett,mint hites társáé,így sajnálatunkat fejeztük ki Rolandnak,hogy ezután már nem tehet rossz fát a tűzre,mert neki hamar gatter lesz.
Adrinak megmondtam,hogy nem fogom megkérni a kezét,mert egy óvatlan pillanatban kilövi a szememet,vagy,ami még rosszabb,vmi mást.
Gyenge 2 órát lövöldöztünk,kellemes délutáni program volt.
Vendégeim megállapították,hogy ez igenis sport,mert bizony meg kell tartani a puskát is,a pisztolyt is,oda kell figyelni a légzés technikára,majd számításba kell venni a fegyver hátrarúgását is,még ha az nem is nagy.
Én pedig szomorúan konstatáltam,hogy azért lövök jobban pisztollyal,mint puskával,mert fekvő testhelyzetben bizony hintázok a pörkűtttartómon. Nem baj,nem lesz változás,legfeljebb állva segítek a hobbitoknak az orkok elleni harcban.
Hamarosan ismét megyünk,addig gyártok alkatrészt a MCM sportpisztolyokhoz,így azt is ki tudják majd próbálni.
Az már rövid csövű,öntöltő,ott már meg is kell fogni a csúzlit,ha nem akar repülőgépet lőni a páciens.
Remélem,jól érezték magukat, nem telt unalmasan a délután.


Képek itt.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezek után vigyáznunk kell mit mondunk nekik, mert lepufogtatnak minket.
BL

Putyilov írta...

Az hagyján,de simán kilövik a szemedet.